asianbazzie.reismee.nl

DAG 1, reis en eerste avond Phnom Penh

DAG 1, 13-12 vliegen enzo



Moe, moe, moe .. dat was ik zeker na mijn lange reis. In totaal zo ongeveer 20 uur onderweg geweest ...

Het waren in totaal 3 vluchten, maar ze waren allemaal erg relaxed moet ik zeggen. En nog een heel leuk gesprek gehad met de lieftallige flight crew members .. damn .. te mooi voor woorden :-). Maar ik was wel kapot toen ik aankwam op het vliegveld van Phnom Penh.

Maar, als je dan zo achter op de brommer zit (met je kleine rugzak voor je, de grote rugzak tussen de kleine beentjes van de bestuurder) en keihard door het chaotische verkeer scheert, de geuren ruikt (de lekkere en de minder lekkere), al het getoeter hoort, de warmte voelt en de wind door al je haren gaat (ja, ook dat voel ik nog!) ... dan gaat mijn hartje toch wel harder kloppen ... Thuiskomen is het, dit is precies waarom ik gek ben op azie ...

Ingechecked op bij mn meer dan prima hotel en zo snel mogelijk een paar cambodjaanse biertjes gescoort. En toen languit op mijn balkon gaan liggen en genieten van het uitzicht op de rivier en al het verkeer dat voor mijn hotel langsscheurt. HEEERIJK !!

Eenmaal bijgekomen, ben ik de straat opgegaan voor mijn eerste opdracht: voedsel !! En laat dat nou nooit een probleem zijn om te vinden in azie .. jeetje ... Het was nog steeds een beetje onwerkelijk om hier te lopen .. het besef was er nog steeds niet 100% .. maar dat begon wel steeds meer te komen. Je kan ook niet anders met die heerlijke drukte om je heen. Wat nou regels ? Toeteren is de regel hier ! Anyway, de voedsel quest dus ..
Bij mij om de hoek van het hotel heb je een marktje met meeeegaveel eten .. dus ik ben eerst maar eens gaan rondlopen om te kijken wat ze zoal te bieden hadden .. well .. genoeg, maar ook absoluut veel dingen die er nou niet echt lekker uitzagen (ingewanden, vis, en heel veel rare dingen waarvan ik de oorsprong niet weet) .. Maar uiteindelijk gekozen voor heerlijke bbq kip. Grote stukken op hoog vuur gebbqed, paar schijfjes limoen en rijst erbij. yummieee .. Biertje drbij en heerlijk opgepeuzeld aan de boulevard van de rivier.
Terwijl ik lekker aan het peuzelen was, hoorde ik geroep mijn kant op. Ik keek op, met mn hele gezicht onder de kip (halve poten enzo hingen aan mn snor) en zag dat er twee cambodjaanse jongens me riepen. Ze vroegen of ik bij ze kwam zitten. Dus ik veegde de kippepoten uit mn snor en liep naar ze toe. We hebben uren met handen en voeten gepraat over van alles en lekker samen biertjes gedronken. Heel erg leuk, tof om gelijk met locals in contact te komen. Puur vriendelijkheid en interesse naar elkaar. ze hadden paar biertje en wat eten gehaald voor me en wat was dat zaaaalig .. De kippepoten waren direct alweer vergeten ..

Na een uurtje of twee vond ik het mooi want ik voelde mn ogen echt dichtvallen. Ik heb ze bedankt en we hebben min of meer afgesproken om vanavond weer ff biertje te doen. Ze wisten nog niet zeker of het lukte, but we will see.

Vandaag lekker ontbeten met uitzicht op de rivier en klein beetje nagedacht over wat ik ga doen allemaal. Lekker chillen vandaag en beetje door de stad wandelen. DE komende dagen ga ik echt op pad (fiets huren en stad verkennen, naar n eiland in de buurt, tempels bezoeken), maar in welke volgorde weet ik nog niet.
Al met al, is het heeeerlijk om hier te zijn en ik voel me echt super. Kan niet wachten op het grote avontuur wat er op me ligt te wachten .. Maar first things first !!

Tot snel !



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!