asianbazzie.reismee.nl

Dag 2, Phnom Penh

DAG 2, 15-12 Phnom Penh

de eerste echte volle dag cambodja ...

Nadat ik mn kater had uitgeslapen (ik voelde m wel van gisteren namelijk) ben ik lekker op pad gegaan zoaals ik eigenijk altijd doe. Zonder doel of wat dan ook, rugzakje op en gewoon wandelen door de stad. Het is sowieso erg makkelijk allemaal in deze stad. Ten eerste omdat het niet zo groot is en ten tweede omdat de wegen allemmaal heel makkkelijk genummerd zijn. Maar alsnog heb ik gewoon nul naar een kaart gekeken en alleen maar gelopen daar waar het r leuk uitzag. Af en toe even een stop maken om wat cambodjaans eten naar binnen te werken, flesje water voor onderweg en weer doorgaan. Zooooooo vet allemaal gewoon, vooral (zoals altijd eigenlijk) die marktjes in azie ... De varkenspoten, neuzen, net gevangen vissen (stinkt als n malle, en weet dat ik TOTAAL NIET van vis houd, dus ben trots op mezelf dat ik die geur alsnog kan handlen elke keer), kippepoten (puur de poten, is echt delicatesse in veel aziatische landen - ik heb zelf een keer in thailand een soepje besteld en dacht toen, WTF ?? er zit gewoon een paar kipppepootjes in mn soep ??!! .. ieeeeww), anyway ik dwaal af .. de marktjes dus .. gewoon supervet om doorheen te lopen, je ziet zoooooveel dat je niet meer weet wanneer links of rechts te kijken. En ik zie alleen maar dingen die ik op foto wil zetten, maar ben nog niet helemaal op mn gemak om dat te doen. Meer in de zin van, of de mensen het wel ok vinden als ik ze op de foto zet. Ik ben geen lompe toerist die alles maar op foto zet namelijk. Respect naar de locals, uiteindelijk krijg ik daar juist de mooiste plaatjes mee.
Na mn wandeling heb ik heeeeerlijk thais/cambodjaans gegeten bij het restaurantje van de meid van mijn hotelletje en ben even gaan liggen. Deze oude man had ff rust nodig hoor .. zere beentjes :-) .. maar, nog iets wat je overal in azie kunt vinden is ... massaaaaaaageee :-) ... dus een overheerlijke massage genomen en weer de stad ingetrokken voor uiteraard mn volgende maaltijd :-) .. Niks tourist gedoe restaurant, gewoon 2 plastic stoeltjes met een half kapotte tafel die wiebelde, midden aan de drukke weg .. waar een vrouwtje groente etc staat te hakken .. thats the place to eat ! Heeeeeerlijk en dat voor 1,50 dollar (dat gebruiken ze hier het meeste).

Ik had zoals gezegd min of meer een afspraak met die cambodjaanse gasten van gister en was om 7u stipt (ik blijf n europeaan heh) op afgesproken plek ... niemand .. maaaaarrr... rond half 8 kwam 1 van die gasten aanlopen :-)
Helaas kon de andere niet (hij had al gezegd dat ie niet zeker wist), maar die andere dude dus wel. Het leuke is, hij spreekt 5% engels, maar gelukkig kan hij ook best veel thais .. en laat t nou net zo zijn, dat ik ook behoorlijk thais spreek :-) .. dus we komen er wel uit met de gesprekken, al blijft het ook veel handen en voeten werk hoor.
Ik had voor mezelf het plan om morgen (zaterdag) een fiets te huren en naar een klein eiland op de mekong rivier te gaan ongveer op 30min fietsen hier vandaan.. en die gast vroeg me of hij mee mocht ... tja .. waarom niet dacht ik ? Hij heeft echt bijna geen geld, maar heeft gister en vandaag ook weer btw, eten en biertjes gekocht en ik vertrouw hem zeker. Dus we gaan brommertje huren en samen daar naar toe morgen. Lijkt me echt supervet. Hij is daar zelf nog nooit geweest maar wilde het al heel lang. Dus twee mensen gelukkig morgen, ja toch ?! Ik kijk er nu al naar uit. Morgen zal ik zeker heel veel fotos maken dus die komen wel online dan uiteraard :-)

Dusssssss .... op naar het volgende verhaal !!! seee youuuuu

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!