asianbazzie.reismee.nl

DAG 5, Kompong Cham, alles op n stokkie

DAG 5, 18-12, Kompong Cham, alles op n stokkie

** eerst begin ik met n kleine update over het vervolg van mn monopoly geld ..**

Ik ben vanmorgen naar de bank gegaan en het het uitgelegd hoe of wat en ze konden het bijna niet geloven, maar gelukkig is het wel serieus opgepakt en alles officieel in gang gezet. Ik moet helaas wel eerst wachten tot de camera beelden bekeken zijn enzo, maar ik ga mn geld wel terugkrijgen lijkt het. En sowieso ga ik stennis trappen als ze daar moeilijk over gaan doen. Maar daar leek het niet op in ieder geval dat dat hoeft. Helaas, ben ik al weg uit phonm penh zodra ze de camera beelden hebben, maar ze laten het me per telefoon en email weten hoe of wat. Het geld zal ik dan cash terugkrijgen als ik weer in phonm penh ben .. ff geduld nog dus ...

To be continued !! ... nu snel verder met mn leukere verhalen ...

Yeeeaaahhhh !! Ik ben mn echte reis begonnen !! Vandaag de eerste trip gemaakt naar n andere stad; Kompong Cham
Na alle shit was ik om eerlijk te zeggen ook een beetje klaar met Phnom Penh en de drukte, ik ga die stad wel bewaren verder voor het einde van mn reis en dan alsnog echt optimaal genieten van die toffe stad, want dat is het zeker wel. Maar klaar met drukte nu en op naar t platte land, cultuur en rust ..


Ik heb me de pestpokke gezocht om er achter te komen hoe ik nou het beste in deze stad moest komen. Het is echt heel anders dan dat ik gewend ben van bijv laos. Daar heb je tientallen local bussen die naar steden gaan. Dat is voor mij verreweg ook t tofste; in n gare aftandse bus met ramen openMaar hier is het OF mooie aircon bus (wat ik dus niet wil, dan zie ik niks, kan niks filmen/fotograferen, zit tussen toeristen etc) of minivan. Dat laatste ken ik heel goed van vooral thailand, maar was daar ook nooit zo weg van. Maar was toch de beste optie. Alleen waren er iets van 3 plekken in de stad waar ik dat kon doen, maar overal waren de busjes anders met andere prijzen etc etc ... Ik kon maar geen knoop doorhakken. Was ook echt nog steeds niet helemaal in mn element. Totdat ik mezelf n megaschop onder mn ass gaf en zei: Je gaat nu je f**ing ding doen en genieten als n malle .. Ok OK !! Geezzz .. ken je ook anders zeggen hoor ! .. Maar dat werkte wel :-)


Ik in de 35 graden met n huge backpack op mn rug en n andere (nog zwaardere) rugzak aan de voorkant door het drukke verkeer heen, naar n plek toegelopen waar ze die busjes hadden .. hahahaha .. er komen dan iets van 10 gasten op je afrennen .. where you go .. where you go ?? Dus ik heel cool "kompong cham !" ... en ik werd direct meegenomen naar de juiste minivan. En vanaf dat moment begon alles te gaan zoals ik het supertof vind. Alleen maar locals bij dat busje, direct heel lief lachen naar me, gooiden achterklep van de van open en legde mn grote rugzak erin. De andere houd ik altijd bij me, daar zitten al mn belangrijke spullen in (zoals mn flostouw, nagelknipper, haargel en winterjas ... hahahaha .. nee paspoort enzo uiteraard). En ... dan .... is ... het .... 10 ... uur .... wachten ... totdat die van eindelijk een keer eens vertrekt (overdrijven is ook n vak, het duurde ongeveer 1,5 uur)..hihi. .. zo gaat dat hier namelijk, ze willen die minivan uiteraard zo vol mogelijk stouwen met mensen voor het geld. Dus ik lekker onder de open laadklep in de schaduw gaan zittten chillen naast n lieve vriendelijke oude man. Hij wilde echt alles delen met me, eten, drinken, sigaretten .. echt zo lief. Toen kwam de volgende pasagier, wilde ook weer eten met me delen. En toen kwam de chauffeur ook nog even eten geven .. Hmmmmmm yummie ... hele sterk ruikende en smakende vis waar ik zo supergek op ben !! (NOTTTT) .. dus met pijn en moeite (en 3 liter water) die vis zn laatste keer laten zwemmen mn slokdarm in en met n zo geloofwaardig mogelijke lach bedankt ..
Hey ! We zitten vol !! Dussss .. lets go !! De rit begon, en we scheurden Phnom Penh uit richting mijn volgende bestemming. Het was een hele leuke en fijne rit. N mooie omgeving waar je doorheen rijdt met constant allemaal leuke kleine dorpjes waar veel huizen op palen staan. Paar kilometer verder weer n drukkere stad, met allemaal marktjes en waar mensen naast de van komen staan om eten te verkopen. Ik voelde me steeds blijer worden, DIT IS HET ! Ik ben gek op dat constante verplaatsen, reizen en nieuwe dingen zien. Met muziek op de achtergrond (supervals vaak en speakers die kraken, cds die overslaan etc), raampje open, gepraat van de andere passagiers op de achtergrond en genieten van het naar buiten kijken ... jaaaaa .. dat is echt waar ik gek op ben.
Eenmaal aangekomen op bestemming, al heel snel een geusthouse gevonden pal aan de rivier. Hele relaxte stad dit, wel verkeer, maar niet zo chaotisch en druk als in phnom penh. Heerlijk !
Ff n biertje aan de river gedronken en daarna direct voedsel gaan zoeken uuiteraard :-). IK heb n heel leuk klein tentje gevonden (mobiel restauarantje zeg maar), en ben daar gaan zitten. Zaaaalige beef van de bbq (op stok) met een soort salade van gember, peper, papaya, ui knoflook etc, stukken brood (ja dat eten ze hier, door de franse tijd) .. wow, wat lekker was dat ! Na 8 stokkies, 2 borden salade, 2 baquettes en n biertje zat ik wel vol :-) .. en dat voor 2,50 :-)
Ik heb tijdens het eten heel veel zitten praten met de eigenaar van het restaurant, toffe gozer.

Vanavond ga ik alleen nog maar lekker chillen en morgen n fiets huren en het echt platteland leven zien hier van cambodja .. daar heb ik echt zin in ! Hele dag op de fiets genieten van die lieve mensen, want dat zijn het !

*** kleine notitie : ik wilde al veel meer fotos online hebben, maar ik heb sowieso nog niet heel veel fotos gemaakt en het lukte me maar niet met uploaden, had veel problemen met internet in phnom penh. Hopelijk kan ik binnekort wel een hele zooi fotos online knallen ... wees geduldig ! **

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!