asianbazzie.reismee.nl

DAG 6, Kompong Cham, fiets tocht naar eiland Koh Pen- Hello what your name ??

Vandaag heb ik n fietst gehuurd en ben naar n eiland op de mekong rivier gegaan. Fietsen is echt altijd 1 van de beste manieren om een stad en omgeving te verkennen. Het is dan wel fijn als je een comfi fiets hebt, waar je billen het een tijdje op volhouden en je geen houten r**t van krijgt plus kramp in je benen. Maar gelukkig had ik geen comfi fiets en kan nu bijna niet meer zitten. hahaha ... tja .. in de wat grotere steden heb je altijd wel mountainbikes, maar in de kleinere heb je gewoon een soort dames fiets met n mandje voorop en een zadel van steen .. Anyway, boeien .. die houten ass wordt vanzelf weer beter .. Want .. It was all worth it !

Ik fietste langs de rivier richting de brug om over te steken zo ongeveer 5 kilometer verderop. Onderweg kwam ik langs een heel leuk marktje en kon het wederom niet weerstaan om daar een kijkje te nemen. Voor het eerst ook eigenlijk deze vakantie dat ik begonnen ben met mensen op de foto te zetten. Dat kan over het algemeen prima en ze hebben er geen problemen mee. Dat is erg fijn, want dan kan ik lekker losgaan de komende tijd :-)
Het marktje was echt heel leuk en heb daar vooral veel gefilmd.

Klaar op de markt snel weer verder gefietst. Je komt steeds meer buiten de stad en het leven wordt steeds puurder daar. Het echte platteland leven ga je dan zien. En het allerleukste is, dat de mensen je allemaal beginnen te groeten. Supertof.
Eenmaal de brug overgestoken begon de pret pas echt .. jeetje .. Dat was echt het cambodjaanse leven daar. Overal huisjes op palen, met koeien, kippen etc erbij. Rennende kindjes overal, die je bijna allemaal groeten.
Een stukje verder, kwam een school net uit .. en dat is supertof altijd. Die kinderen gaan echt serieus bijna allemaal naar je roepen en grappige dingen doen. Ik lag helemaal dubbel, smolt van de schattige gezichtjes en gaf meerderen, al fietstend, een high five. Tja, hoe kan je daar nou niet blij van worden ?

En zo gaat het bijna de hele tocht, elke keer als je voorbij wat kinderen fietst willen ze keihard HELLOOOO roepen. Op n gegeven moment reed er een groep jonge meissies, en die gingen een meter of twee achter me fietsen. Hele tijd gegiechel en "whats your name?" echt zo schattig.

Later werd ik nog door een paar gasten uitgenodigd om een slok te nemen van hun zelfgebrouwen rotzooi ..hahaha, gadver wat goor en sterk .. mn ogen vlogen hun kassen uit ! Gelukkig had ik het nog niet warm :-). Ff fotootje samen genomen nog en weer verder gegaan.

Uiteindelijk denk ik ongeveer een uurtje of 4 gefietst, het duurde "iets" langer doordat ik tot 2x toe een afslag over het hoofd had gezien .. Mn billen waren er allang klaar mee en wilden op n zacht kussen lekker rusten, maar helaas moesten die nnog even geduld hebben.

In het guesthouse gearriveerd, de billen hun welverdiende rust gegeven en mezelf verwend met n cambodjaans curry soep en n koud biertje !

Ik heb besloten om morgen alweer verder te gaan met mn reis en dat is als eerst naar n dorpje hier ong. 30 min vandaan. Ik heb geen idee of het echt tof is daar, maar het leek me een super relaxed dorpje vlak aan de mekong rivier. Ik ga daar ook maar 1 nachtje blijven denk ik, of het moet echt heel erg tof zijn.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!