asianbazzie.reismee.nl

DAG 7, Stung Trang

Damn ... wat n heerlijk land dit. Ik ben vanmorgen dus vertrokken naar een ander stadje, Stung Trang. Het was ongeveer een uurtje rijden en wat n supervette rit was dat weer.

Ik had goed gegokt dat dit tof zou worden. Ik kijk meestal heel goed wat er aan alternatieve routes is, in plaats van de meest gangbare (en waar dus de mogelijkheid op toeristen ook groter is). Op die manier lukt het me vrijwel altijd om punt 1 in busjes terecht te komen waar alleen maar locals in zitten, en punt 2 in dorpjes waar ik ook de enige toerist ben.

De rit was vlak langs de rivier aan de ene kant, en rijstvelden, akkerbouw aan de andere kant. En constant door lieve kleine dorpjes heen. Er zaten 4 andere mensen in het busje en verder volgeladen met spullen. Er zat echt de meest cute jochie achter mij, waar ik de hele reis veel mee gelachen heb en samen veel fotos genomen.

Eenmaal aangekomen in het dorpje, stapte ik uit de minivan en daar stond ik dan .. Geen idee waar ik heen moest en een heel dorp wat me aan stond te kijken, te groeten, te lachen enzovoorts. Ik had echt mazzel, want pal achter me was gewoon een local guesthouse :-). Dus snel even gekeken en helemaal prima, kamertje van 3x2 ofzo, minidouche/toilet voor 5 dollar. Ill take it !
Snel alles in mn kamer gedropt, camera etc in mn rugzak geknald en direct weer naar buiten. En toen lekker door het hele dorp gaan wandelen en dat was weer ongelofelijk leuk. Serieus het hele dorp, iedereen waar ik voorbij liep of die op de fiets brommer whatever voorbij kwam, groette me. Jong en oud. Na paar minuutjes lopen was er weer n marktje .. en ja .. you know me ... erop af dus .. Ik weet nu dat fotograferen bijna nooit n probleem is, al vraag ik het meestal nog wel uit respect. Ze vinden het juist leuk vaak, dus ik heb zoals je kunt zien bij fotos, vandaag al n hele hoop kunnen schieten. Elke keer nam ik weer n klein paadje ergens achteraf en belandde dan in de woonwijkjes, met spelende, fietsende kinderen die je allemaal helllooooo roepen.

Van al dat ge-hello en hi fives geven krijg je honger merkte ik .. dus op voedsel quest again ! 5 minuten later zat ik bij n klein restaurantje te genieten van n heerlijk hapje. Leuke is dat ik ook steeds meer de taal leer kennen (ik vraag het elke keer en schrijf het dan op in mn telefoon) en de mensen vinden dat supertof.

Daarna heb ik weer een rondje gemaakt door de stad en 10.000 en 500 high fives verder ben ik even gaan chillen aan de rivier met n koud pilsje. Hmmm ... ik heb weeeeeer honger ... dus weer op zoek gegaan naar iets anders. Ik zag n klein mobiel eettentje op straat staan n keek eerst even van n afstand of ik kon zien wat ze zoal een beetje aan t maken was ... Noodles> check, Vlees> check, groente > check, gebakken eitje erover > check ... Hmmm .. i love that stuff, dus mn avond maaltje daar gescoord en het was zalig (en maar 1 euro)

Nu lig ik lekker op mn bedje dit verhaal te tikken en ga het zo op mn blog plaatsen. Daarna nog even het avond leven bekijken en misschien n locaal barretje inlopen.

Wat zijn de plannen verder ? Nou, morgen ga ik weer verder op reis. Naar een stadje hier ongeveer 1,5 uur vandaan denk ik. Ligt op de route naar n grotere stad waar ik in eerste instantie direct heen zou gaan, maar heb deze stadjes ertussen geplakt .. en bevalt me goed :-).

Het lijkt erop dat ik heel veel tijd in Cambodja ga vertoeven en heb mn plannen daar ook al grotendeels op aangepast. In grote lijnen wordt het veel Cambodja > paar dagen Vietnam, ongeveer een weekje Laos om vervolgens terug te keren naar Cambodja. Mijn voorgevoel klopte en ik ben inderdaad verliefd geworden op dit land, dus ik wil hier nog veel gaan zien !

Reacties

Reacties

kriz

ik wil ook!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!