asianbazzie.reismee.nl

DAG 11&12, 24-12 & 25-12, Preah Vihear City & Sra Em, Ho-ho-hoooge bergen en tempel enzo ...


In de vroege morgen eerst geprobeerd een koffie te regelen in het dorpje, dat wil ik echt altijd hebben (voor meerdere redenen, het stimuleert ook eea namelijk .. en das wel zo fijn als die zaken geregeld zijn voordat je op pad gaat gaat)

Gelukt, smerig bakkie .. maar wel gelukt :-) .. Minivan was ook zo geregeld en daar gingen we. Na een uurtje ofzo aangekomen op mn volgende bestemming. Wederom stapte ik uit precies voor de deur van n guesthouse. Was even handen en voeten werk voordat het meisje daar begreep dat ik n kamer wilde, maar uiteindelijk gelukt. Eigenlijk was ik van plan om hier paar dagen te blijven, maar na even door het dorpje heen gelopen te hebben zag ik al snel dat ik hier maar 1 nacht zou gaan overnachten. Was niet echt een leuk dorpje. In de zin van dingen te beleven, of lekker rond te wandelen.
Bij aankomst had ik al wel zowaar een echte koffietent gespot, dus mn volgende ochtend zat sowieso goed.
Ik dacht eerst dat ik vanuit dit dorpje makkelijk naar een tempel kon gaan aan de thaise grens, maar bleek dat ik dan beter in een ander dorpje kon gaan zitten. Dus mijn opdracht was om dat te regelen de volgende dag.
Ik heb echt niks gedaan verder hier, alleen maar lekker op bed gelegen, lonely planet gelezen etc. en een filmpje gekeken. Vroeg naar bed gegaan en de volgende ochtend lekker vroeg wakker.

Cappuchino was binnen, rugtassen gepakt en dus op naar de plek waar ik een busje zou kunnen regelen. .. Man man man .. dat was weer een geregel gek. Stormde 5 gasten op me af om te vragen waar ik naartoe wilde, dus ik uitleggen ... pfff ...Nahh, ze vroegen me waaay too much, dus ik keihard nee tot 10x toe en net zolang afgedingd totdat het reasonable was. Nog steeds te veel, maar alla .. Ik wilde er heen ...
OK, het werd geen minivan, maar zowaar een luxe mooie toyota wagen. Dus ik dacht ..hmm .. niet echt waar ik van houd, maar een keertje luxe is wel ok. Nou ik heb t geweten .. De luxe was er snel van af .. Ik heb de leren bekleding van wel heel dichtbij mogen bekijken, omdat we zo ontzettend volgepropt werden dat ik echt fucking vast zat in die mooie auto .. hahahha .. Dit was voor mij ook een eerste keer, dat ik in al mn reizen heb meegemaakt, dat we stopten ... en .. er zat op dat moment, heel normaal 2 man voorin de auto .. Dat er 2 man bijkwam .. VOORIN ! Dus dat betekende, dat de driver rechts van zich een vrouw erbij liet zitten en links een man erbij .. Hij zat gewoon half op zn stoel te sturen !! En ja hoor, waarom niet .. ga effe lekker nog bellen ook joh ..hahahaha .. ik wist niet wat ik zag gek !
Eenmaal aangekomen in het nieuwe dorpje, me direct naar een guesthouse laten brengen met n brommertje en dat is echt suuuuperchill en mooi, maar daar kom ik nog op terug ...

Spullen gedropt, hotelkamer betalen en toen zag ik dat ik niet meer zo heel veel geld had, dus ik vroeg .. where is atm ?
Uuhmm .. no sir .. no have atm here ! .. Uuhmm ok .. where is atm then ?? Zeiden ze in het stadje waar ik net vandaan kwam !! oooowwjaaa .. noway gek ... Uiteindelijk na veel heen en weer gebel, bleek er toch een atm op ongeveer 25min brommerafstand te zitten. Dus zat niks anders op dan met de brommer daarheen te gaan. Nou .. deze jongen had er zin in .. Jeetje mineetje .. Vol gas en krijger zat wederom met de billetjes samengeknepen op de brommer van zn favoriete bezigheid te genieten .. Ik heb na 10 min die gozer maar ff op zn schouder getikt en aangegeven dat het ECHT wel iets zachter mocht .. pfff ... billetjes konden weer ontspannen ....

Anyway, pinnen gelukt en terug naar t guesthouse. Ik had megahonger, dus heb eerst even een heerlijke maaltijd naarbinnen geschoven. Daarna mn trip naar de tempel hier geregeld. Dat is een tempel op ongeveer 28km afstand van hier op de thaise grens dus. Bovenop n berg, met fenominaal uitzicht. Met dezelfde brommer driver (hij begreep nu op welke snelheid ik het relaxed vond) daar naartoe gegaan. En tja .. als je dan eenmaal daar bent, vergeet je alle enge dingen van daarvoor al weer snel. Wow wat kicke weer !! Bovenop een berg dus, maar helaas erg heiig dus kon niet heel ver zien. Maar een imposant tempel complex hoor. Er is hier tot voor redelijk kort nog veel om te doen geweest tussen cambodja en thailand (de legers echt in gevecht enzo) maar sinds een jaar of 7 is het rustig. Anders had ik het ook niet gedaan.

Voldaan teruggekeerd naar mn guesthouse en hoe chill is het hier !! Keurig netjes, mooie kamer met heet water (afgelopen 3 dgn alleen maar koud gehad) en heel chille omgeving. Dus ik heb besloten hier 2 nachten te blijven. Mijn kerst dus :-)

Ook twee leuke chicks gespot (westerlingen) dus eens effe kijken of die straks ook buiten aan t chillen zijn ..hihihi .. En zoniet, i dont care. IK vermaak me wel. Voor morgen nog geen plannen, maar heb zin om beetje in de omgeving rond te lopen of liefst te fietsen. Maar weet niet of ze fietsen verhuren hier ergens.

De dagen daarna, wil ik doorreizen naar een grotere stad aan de mekong rivier om dolfijnen te spotten. Maar hoe dat allemaal gaat lezen jullie later wel, ik weet namelijk ook nog totaal niet hoe ik daar t makkelijkste kan kamen van hieruit. Ik ga nu lekker verder chillen hier FIJNE KERST !!


** kleine update, de foto serie van de vorige tempel is nu geupdate .. ik had eerst langzaam internet en uploaden ging niet meer .. maar nu wel dus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!