asianbazzie.reismee.nl

Dag 13-15. 26-12 t/m 28-12 (Sra Em, Stung Treng en Ban Lung) - Vietjammer, maar meer CambodJatog ?!!

3 dgn verder alweer ! Mijn tweede kerstdag was ik van plan om fiets te huren, maar helaas kon dat daar nergens. En om nou alles te gaan lopen in die hitte zie ik ook niet zo zitten. Ben eventjes klein stukje gaan wandelen, om vervolgens mijn dag lekker te vullen met heeeeerlijk heel veel eten en chillen. Zo hoort t toch met kerst ? Toepasselijk kerst filmpje gekeken (The Killing Fields) en verder dus echt geen reet gedaan meer.

De volgende dag dus op naar de volgende stad (Stung Treng), waar ik onder meer zoetwater dolfijnen wilde gaan spotten. Dus op zoek gegaan naar vervoer .... En deze keer was het wel luxe .. Een mooie wagen (wel wat verouderde toyota camry) met airco en bijna geen andere passagiers erin. Voor een keertje was dat best ok moet ik zeggen. Plus dat we echt in notime op mn volgende bestemming waren (iets minder dan 2 uur).

In the lonely planet stond een heel goed guesthouse, maar dit betekent meestal ook dat er dus meer toeristen komen. Toch even n kijkje genomen, maar ik zag al snel een terras vol met toeristen (wel meeste backpackers en die zijn over t algemeen chill). Maar gelukkig pal daarnaast was een echt local guesthouse. Dus daar een kamer genomen. Echt heel chill, groot balkon erbij met uitzicht over de mekong rivier. Spullen gedropt en snel weer eten scoren zoals altijd :-)
Pal aan de rivier een soepje met kip en groente genomen en die was zalig (op de stukken lever na dan).
Tja en toen wilde ik eens ga navragen over de dolfijnen .. dus ik ergens naarbinnen gegaan waar ze tours regelden .. en kreeg al snel te horen dat dolfijnen of beter vlakbij laos was, of een stuk terug in cambodja ... hmmm .. nou jammer dan.
Laos lag nog niet op de route die ik wilde nemen. Die is richting vietnam namelijk. Anyway, ik besloot dus om dan maar eerder te vertrekken naar mn volgende bestemming. Eerst een dagje hier aan de rivier chillen en wat meer info opzoeken vast over mn volgende bestemming en alvast vietnam ...

Dus ik lekker met n biertje op mn balkon dingen opzoeken .. en toen kwam ik erachter dat mn informatie over visum voor vietnam niet klopte ! Ik had die allang moeten regelen en kun je niet, zoals bij laos wel kan, aan de grens regelen ... Owwjeee .. Change of plans dus ... Na niet al te lang wikken en wegen (ik kon nu ook besluiten om al naar laos te gaan) heb ik gewoon besloten lekker alleen maar in cambodja te blijven ! Een geheel nieuwe route bedacht die er supervet uitziet !! Maar dat vertel ik later allemaal nog wel ok stelletje ongeduldigen .. geezz ...

De volgende ochtend een local minivan gepakt richting mn volgende bestemming, Ban Lung. Hier wilde ik zo graag heen om dat je hier jungle treks kunt maken om Gibbons (apuuhhh) te spotten ! Na een hele mooie rit door het heuvel landschap aangekomen. En een supercoole plek gevonden om te overnachten. Prive bungalows met warm water en heeerlijk mooi uitzicht. Echt super super chill hier ! Ik viel met mn neus in de boter want morgen begint er een jungle trek. Dus na wat info gevraagd te hebben erover, heb ik gezegd dat ik meeging. Supercool ! Je gaat dan (in dit geval 3) paar andere mensen de jungle in, overnacht daar half, want je moet om 3.30 je bed uit ... Je loopt dan een stuk door de jungle om vervolgens uit te komen waar de gibbons zich begeven .. I CANT WAIT !!
Verder is er heel veel te doen in de buurt dus ik blijf hier lekker tot en 1 januari. Je kunt hier watervallen bezoeken (waarvan ik er vandaag al twee gedaan heb), naar een heel mooi meer in n mega krater. Dat wordt echt zwemmen daar, schijnt heeerlijk te zijn daar :-). En verder leuke dorpjes in de buurt. Dus de komende dagen vermaak ik me wel hoor !
Ik ben erg benieuwd naar de jungle trek en of ik de gibbons goed te zien krijg (schijnt meestal wel zo te zijn op deze treks) ..wooohoooo !!

To be continued !!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!