asianbazzie.reismee.nl

DAG 18 t/m 20, Koah Nhek & Sen Monorom, 10 over twaalf ...

Ten eerste HAPPY NEW YEAR ALLEMAAL !!! Hoop dat jullie een toffe avond hebben gehad en dat het maar een mooi jaar mag worden weer !!

Mijn oud en nieuw was erg leuk ... Ik ben samen met een jongen van de organisatie waar ik de gibbon trek meegedaan heb, en die nederlandse dude naar een meer gegaan in de stad. Hier gaan de locals (voornamelijk jongeren) namelijk oud en nieuw vieren. Echt supertof .. Iedereen zit dan op een grote mat aan het meer te eten en te zuipen. Sommige mensen hebben grote speakers bij zich en draaien keihard muziek. Veel jongeren konden het niet laten om vanaf 10 uur al mega veel vuurwerk af te steken (is allemaal vuurpijlen, geen knaltroep) .. En toen was het aftellen ... om 12 uur ging het los en ik heb met veel jongeren geproost. Wat er toen gebeurde, vond ik echt heel raar om mee te maken .. 10 over twaalf, pakte iedereen zowat zn spullen in en vertrok .. Binnen 10 minuten zaten wij daar zowat alleen nog maar met zn drieen ...hahahhaha .. IK dacht dat het uren door zou gaan daar ! IK vroeg het aan die cambodjaanse jongen en die zei dat het echt wel laat is voor de locals en dat de meesten gewoon naar huis gingen .. nou zeg ?!! Anyway, ik had ook wel genoeg bier op, dus we gingen met zn drieen op de brommer terug naar mn guesthouse. Ik ging direct mn bedje in ...

Heel slim, had ik een busje geregeld voor de volgende morgen heel vroeg (pffff...) om weer verder te reizen, dus met n zware hangover kroop ik het busje in. Gelukkig was het maar een korte rit. Ik kwam in het kleine dorpje uit Koah Nhek uit, waar iedereen me weer zat aan te gapen en hello te roepen. Mn kater begon langzaam minder te worden. Maar ik heb toch nog maar even een uiltje geknapt. Wederom geen warm water in het guesthouse, terwijl dat wel zou moeten zijn. Maar warm water is hier vaak, gewoon "iets minder koud" dan koud water :-). Ik ging met n biertje chillen voor het guesthouse en kijken naar het leven daar in de stad. Ach man wat heb ik gelachen .. De local kids vonden het te gek dat ik er was en iets van 10 kinderen bleven constant bij me in de buurt gek doen, lachen met me en we hebben veel fotos samen genomen. Echt geweldig was dat. Daarna een heerlijke echt locale maaltijd gegeten (kip met gember, uien en andere kruiden met rijst). Zaaaliggg !! Nog even filmmpje op bed gekeken en lekker gaan slapen.

De volgende ochtend weer een minivan gepakt naar mn volgende bestemming: Sen Monorom. Dit ligt in de bergen op ong 800mtr en heeft veel mooie uitzichten. Er zijn hier ook veel watervallen, waarvan ik er vandaag de mooiste en grootste heb bezocht. Dat was een uur rijden met de tuktuk door de bergen ... Hahahha .. arme tuktuk .. Soms gingen we echt maar 2km per uur ofzo .. dat arme ding. Maar de waterval was echt supermooi. ca 25mtr hoog en ik denk iets van 60-70 breed. Supergezellig ook daar, heel veel locals die op een kleedje aan het water zitten te eten of karaoke te doen :-)
Onderweg ook nog even gestopt bij een plek waar je echt supermooi uitzicht hebt.
Tja, verder draait het hier vooral om jungle treks, maar daar heb ik geen TREK meer in ..lol .. Nee, ik heb besloten om eerder weg te gaan hier en dat is morgen .. Weet je, ik ben elke keer vroeg in de steden waar ik wil zijn aangezien het elke keer korte ritjes zijn, dus heb altijd een hele dag en avond om te besteden. Als ik het supervet vind ergens blijf ik en anders reis ik gewoon weer door. Dus ook nu weer. Ik ga morgen begin van de middag naar Kratie, aan de mekong rivier. Ik ga daar in ieder geval een tour over het water doen om zoetwater dolfijnen te spotten. Lijkt me echt kicke ook !
Hoe lang ik daar zal blijven verder weet ik nog niet, maar ik denk 2 nachten. Heerlijk altijd aan de rivier namelijk.

Tot snel !!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!