asianbazzie.reismee.nl

DAG 21, Kratie, YESSS een rammelkast !!

Gisteravond in Sen Monorom in een hele chille bar kon ik het niet laten om een paar cocktails naarbinnen te werken .. Zooo goedkoop (2euro nog wat) en zooo lekker ... Verder ging ik er nog steeds vanuit dat ik lekker zou gaan uitslapen, ontbijten, douchen en mn volgende rit pakken ... Maar ik was dus al om 7u klaar wakker .. hahahha .. Tja .. ben maar gelijk opgestaan en in n koffietent 2 heerlijke bakken cappuchino naarbinnen gewerkt en een smerige ham kaas sandwich ...

Daarna mn allereerste (echte) warme douche (wel te tellen 4 straaltjes, maar dan warm) in twee weken genomen in het hotel en mn spullen gepakt en naar de plek gelopen waar je de minivans kunt pakken. Daar aangekomen werd ik doorverwezen naar n knalgele minivan, dus ik liep er heen en wachtte een minuut of 15 daar, totdat er zowaar een bus (kleine, de helft van wat we in nl hebben, maar wat ik gewend ben van laos) ..en zowaar ... dit werd mijn vervoer naar mn volgende bestemming !! YESS .. eindelijk mn aftandse bus :-)
En inderdaad .. dit was weer zoals ik het gewend was, een complete rammelkast !! En jullie verklaren me (weer) voor gek ... maar wat was ik blij met dit vervoer ! Op de een of andere manier (en ja, ik zal ook inderdaad wel een beetje gek zijn), vind ik dit zo kicke reizen. De bus rammelt echt overal, alle bekleding hangt half aan alle stoelen, het plak plastic om de ruiten te blinderen is OF compleet weg of hangt er gebladerd aan de ramen. Verder stuiter je om de zoveel kilometer weer even een halve meter in de lucht door de enorme gaten in de weg ....hahahahaha .. Sorry, i just love it :-)
Klinkt niet comfi en is het in principe ook totaal niet natuurlijk, maar ik geniet er dus van. Kabaal, stuiteren, raampje open en supermooi uitzicht ... yep .. dat is echt 100% waar ik van houd :-)

Tijdens de rit reden we in begin door supermooi gebergte en ik heb ook nog een groep apen gespot hooog in de bomen. Weet nog niet zeker welke soort apen het waren, maar ik ga nog even kijken welke in dat gebied het meest voorkomen.
Verder deed het vlakke land waar we daarna doorheen reden echt enorm aan Laos denken. Allemaal rijstvelden, maar dan compleet droog/verdord, maar je ziet ziet al die dijkjes nog. En constant lieve dorpjes met die huisjes op palen. Wat moet het er daar mooi uitzien in het natte seizoen .. hmm .. ook toch maar een keer doen denk ik :-)

In de bus zaten twee westerse meiden en ik zag al snel dat zij het iets minder tof vonden ..hahahaha .. Al dat gestuiter en al die locals om ze heen vonden ze volgens mij maar niks. En ook vooral bij het inhalen zag ik ze witbleek kijken (en ok, om eerlijk te zeggen ben ik soms ook blij dat het net weer goedging met inhalen hoor) ..

Uitgestuiterd kwam ik aan op mn volgende bestemming, Kratie. Zoals gezegd vooral voor de dolfijnen. Binnen no time een mooi hotelletje gevonden pal aan de rivier. Spullen gedropt en zsm het stadje gaan verkennen. Supertof weer. Zoals in elke stad hier een heerlijk rommelige, drukke markt, maar ook wat coloniale franse panden die echt zwaar verwaarloosd zijn. Zonde natuurlijk, maar ziet er ook wel vet uit tegelijk.
Even heerlijk wat gegeten en uurtje op bed gelegen. Het is bloedwarm weer hier (vorige stad omdat het in de bergen was, was het veel koeler). Geen probleem hoor verder, maar ik merkte t wel gelijk.

Daarna de allerbeste warme douche genomen sinds weken (harde grote straal en heerlijk warm) en een overheerlijke massage genomen. Das echt fijn na n rammelkast rit :-). Toen ik de massage tent uitliep, richting de rivier zag ik, dat ik echt op n perfecte locatie zit voor n zonsondergang aan de rivier. Dus gelijk paar biertjes gehaald en net zolang daar gezeten totdat de zon compleet vertrokken was. Een heerlijke maaltijd naarbinnen gewerkt ( fried ginger met kip en rijst, echt khmer gerecht en suuuuuperlekker) en nu lekker op mn kamer chillen.
Ik heb besloten hier lekker paar dagen te blijven. Morgen fiets huren en pontje pakken naar overkant van de rivier naar n eiland, even het echt cambodjaanse leven weer zien daar. En de dag daarna een bootje nemen om dus de dolfijne te spotten. En dan elke avond (mits niet bewolkt) alfsluiten met n mooie zonsondergang over de rivier :-)

Daarna weer verder reizen, maar eerst hier genieten !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!