asianbazzie.reismee.nl

DAG 22 & 23, Kratie, Flipper !!

Wat n leuke stad dit ! Redelijk druk wel, maar een erg laidback sfeertje hangt er. En dus pal aan de mekong .. Tot nu toe al twee mooie zonsondergangen gehad en het ziet er naar uit vanavond ook weer :-).


Gisteren heb ik een fiets gehuurd (voor het eerst een echte super mountainbike) en dus naar dat eiland gegaan. Heel bijzonder vond ik het niet, maar het was wel heerlijk om te fietsen (zeker op de superfiets, die reed echt zalig ... billetjes ook weer blij). Ik denk ongeveer een uur of 2 rondgefietst.. En damn .. warm dat het is joh de afgelopen dagen. Zo warm heb ik het nog niet echt gehad in cambodja .. Dik 35 graden met een enkel wolkje aan de lucht. Dus lekker zweten. En dat betekent, ook heel veel water drinken dus. En zo nu en dan een ijskoud colaatje in glas met megaveel ijs.
Verder heb ik die dag lekker gechilled aan t water en informatie gezocht over het dolfijnen spotten. De plek waar ze zitten is hier ong 15km van vandaan, dus ik had een tuk tuk driver aangesproken. Snel een deal gesloten en de volgende morgen zouden we er heen gaan. Het was weer een grappige man en we deden effe een paar biertjes in zn tuktuk .. Binnen no time kwamen al zn tuktuk driver vrienden er bij zitten .. En weer ontzettend gelachen. Sommige waren echt gek, dus ik vroeg hoe je dat moest zeggen in khmer taal. Zij me uitgelegd en toen vertelde ik hoe je dat in het thais moest zeggen ( dat is TING TONG) .. ow my buddha wat hebben we daarna gelachen .. De hele avond die gasten TING TONG .. TING TONG roepen en dan wijzen naar elkaar ..hahahaha

En toen was het weer half 7 .. Ja hoor, krijger was weer klaar wakker .. Dus snel weer heeeeerlijke warme douche genomen en de straat op gegaan om ontbijt te scoren. Ergens op n hoekje van de straat gaan zitten bij een tentje. Baquette met gebakken ei en een cambodjaanse black coffee (die zijn lekker! beter dan die zoete meuk) .. Buikje vol en mn spulletjes opgehaald uit hotelkamer en daar naar de tuktuk plek gelopen. Iets voor 8 kwam hij aanrijden en we gingen naar de dolfi plek toe. Dat was ongeveer een uurtje rijden over een hele slechte weg met veel kuilen enzo. Dus ik ging weer alle kanten op in de tuktuk. Fotograferen en filmen was dus ook niet echt een optie. Helaas, want het was een tof gebied waar we doorheen reden. Aan de ene kant de mekong rivier, aan de andere kant allemaal lieve dorpjes weer. Er zitten dan allemaal vrouwen constant eten te verkopen (mais kolfen, uitgeholde bamboe takken met zoete rijst erin, fruit, kokosnoten, zoete aardappelen etc) en je ruikt constant het verrukkelijke sandalwood. Verder zie je heel veel steen fabriekjes, waar de baksteentjes worden gebakken.
Eenmaal aangekomen moest ik n klein bootje pakken van waar uit ik de dolfi's zou gaan spotten. Ik was heerlijk alleen in het bootje dus dat was erg chill. Na een minuut of 15 varen, gooide de driver de motor uit en wees ergens naar ... En ja hoor .. mn eerste dolfi gespot !! Je ziet ze om de zoveel tijd even lucht happen en zijn dan weer verdwenen. Fotograferen was dus ook erg moeilijk, maar ik heb een paar klikjes kunnen maken die redelijk gelukt zijn. Heb ook gefilmd en volgens mij is dat beter geworden.
Anyway, het was echt tof .. Soms kwamen ze vlak naast je bootje boven water en kon je ze dus heel goed zien. Bijzondere ervaring moet ik zeggen ! Half uurtje blijven hangen daar met bootje om vervolgens weer terug te gaan.

Nu zit ik weer even bij te komen in mn hotel kamer, het is echt megawarm namelijk. Maar ik ga zo weer lekker de straat op en even ergens aan t water chillen denk ik.
Vanavond weer met die tuktukdrivers een paar biertjes doen en dan morgen mn weg verder vervolgen richting phnom penh. Maar ik blijf nog 1 nachtje in n dorpje slapen waar ik al eerder ben geweest: Kompong Cham. Dat zal dan in principe mn laatste keer zijn dat ik echt in zo'n soort dorpje zit .. Mijn plannen zijn nu namelijk: 1 overnachting klein dorpje. Daarna 2 dgn in phnom penh en daarna ........ 5dgn op n tropisch eiland !!! (ik heb supermooie prive bungalow op t strand met uitzicht op zee dus) en dan nog paar dagen phnom penh .. En dan zit het er op ! Maar eerst nog vet genieten dus !!

Tot snel !

Reacties

Reacties

mamma

ja, dolfijnen kunnen je echt aankijken.
zo van..wat doe jij hier eigenlijk? dit is mijn gebied! nog maar lekker genieten en chillen. alhoewel hoe kun je chillen bij die hitte??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!