asianbazzie.reismee.nl

DAG 27, Sihanoukville ... Gooi mij eens een flesje water !

Olaaa !! Gisteravond inderdaad met mn PP vrienden uit eten geweest, supertoffe avond weer. Veel gelachen, gegeten en gepraat. We vragen elkaar veel over elkaars cultuur en dat is echt heel leuk en interessant. Ze vonden ook dat ik echt veel had geleerd over cambodja, ondere andere ook de taal. Die gasten zijn gewoon supercool en brengen me elke keer naar n ander echt cambodjaans restaurant. I love that !! En ik mocht echt niks betalen deze keer .. no noo noo .. next time my friend, it ok !! Tof toch ?
Rond een uurtje of 10 savonds weer afgezet bij mn hotel en mn shit ingepakt grotendeels. Heb nu natuurlijk weer kleren gekocht enzo, dus moest even reorgnizen. Snel een heerlijke douche genomen, twee alarms aangezet (ik moest echt op tijd zijn volgende ochtend voor mn bus en niet weer pas om 10:15 wakker worden ..) en lekker gaan slapen.

Voor de wekkers, was ik al wakker en lekker op mn gemakkie koffie gedaan en ontbijtje. Laatste spulletjes ingepakt en even nog gechilled op bed. Daarna in de lobby van hotel wachten op de bus. Die moest om 8:15 voor mn deur staan. En waarempel, stipt om 8:15 stond ie daar !! Nou zeg, en dat in azie ?? Wow .. dat begint goed dacht ik !
Maar weet je, ik wist allang dat dit een bus zou zijn vol met toeristen, aangezien ik een ticket vooraf geboekt had. Anders loop je gewoon naar de plek toe waar die local minivans staan. En inderdaad .. vol met toeristen, waaronder al gelijk 3 waarvan ik wist dat ik me zou gaan ergeren aan ze.. Maar fok it ..

Ik de bus in, had echt volgens mij de meest chille plek in de bus, languit met mn benen en vlak aan t raam ..hopla !
Na 20 minuten rijden stopte de bus en die driver zo van: we change bus here ! .. Ok prima, dat gebeurt hier vaker. Effe wachten (kan tussen de 10-120min duren in azie .. hahaha, maar i dont care, zolang ik maar op bestemming kom)
Toen begonnen dus na een half uurtje wachten de eerste twee irritante toersiten al te klagen dat het te lang duurde allemaal .." you say, wait short time , but now already 30 minutes" ... pfff .. blijf dan lekker in je eigen land gek !
Anyway, uurtje wachten en de volgende bus kwam aan. Toen kwam persoon irritant nummer 3 .. ( ik ga geen nationaliteit noemen, maar deze heb ik vaker problemen mee in ieder geval) .. " get my luggage and put inside ok ? " ... No i dont want to sit here, i have will sun in my face" ...But miss, you book ticket and have seat number ! ... " i dont want to sit here, give me other seat !" .. pfff .... bloed kroop al onder mn nagels vandaan gek ...

Uiteindelijk alles ok en we gingen !! Het was wederom echt megadruk op de weg, niet normaal joh. Heel veel vrachtverkeer ook. Dit is vooral omdat de stad waar we naartoe gingen een echte grote haven heeft ook.
Maar goed, wij scheuren weer zoals normaal over de weg, tot er plots een klap klonk .. ik zat bijna vooraan in de bus, en het enige wat ik me nog kan herinneren was een flesje water wat ik zag wegstuiteren van de voorruit ... huhh ???
.. Paniek in de bus, want de voorruit zag er zo uit alsof er iemand zonder gordel met zn kop tegen de ruit was aangeknald. Vlak voor de bestuurder dus ! Niemand weet wat er precies is gebeurd, maar wel dat er een vol flesje water keihard tegen de ruit aangevlogen kwam ..
Er was echt even chaos in de bus wat volkomen logisch was. IK was me ook kapot geschrokken namelijk. Snel de bus aan de kant gezet en gekeken hoe of wat er nou aan de hand was met de voorruit... Nou die was zoals je op de foto kunt zien, echt flink beschadigd, bijna te gevaarlijk om nog mee door te rijden. Wat nou als die ruit echt los zou komen ofzo ? Met alle gevolgen vandien ... ppfff .. moet er nie aan denken ..
We hebben een uurtje stil gestaan en hadden veel bekijks daar van de locals daar. Kregen uiteraard al snel allemaal minivans, die aanboden om ons mee te nemen naar bestemming. (maar extra betalen uiteraard) .. Na lang wikken en wegen hebben ze de ruit vast getaped en in overleg met alle passagiers hebben we besloten om toch zo verder te gaan. Maar dan niet te hard rijden ... just in case :-)

Pffffff ... Geen glas in mn oog (vooral de driver niet, ik ben hem sowieso super dankbaar hoe rustig hij alles heeft opgepakt, uiteraard schrok hij zich ook rot, maar reed superchill zonder een hengts door paniek aan t stuur ofzo .. respect !) .. toch uiteindelijk veilig aangekomen op bestemming. Snel een guesthouse gezocht en mn spullen gedropt .. IK was haastig (ben ik nooit in azie, maar na zo een rit, wilde ik echt mn zonsondergang hebben aan t strand met n koud biertje gek!) .. biertjes gescoord en naar t strand gelopen .. Waar ik mn welverdiende (ja toch ?) zonsondergang kreeg ..... zucht ... All good !!

Morgenochtend pak ik de ferry naar mn tropische bestemming en ik kan echt niet wachten !! Paradise !!!! Dat betekent voor mij in ieder geval: zwemmen, snorkelen, heeeel veeeel hangmat met een biertje en of cocktail .. en verder N I K S !

Tot snel !

Reacties

Reacties

mamma

nou, dat is dan goed afgelopen met die bus.
zag net vanmorgen in de krant een vreselijk busongeluk. maar dat was dan wel op de "duivelsweg" andere kant van de wereld.

nog maar even genieten in je paradijs.
hier is het koud en mistig. dus ik hoop dat je winterkleren hebt gekocht.!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!