asianbazzie.reismee.nl

DAG 32 & 33, Phnom Penh, Ankhon cheeraan Cambodia !!

Hoe ga ik beginnen ? What to say ?

Nou in ieder geval dat ik met n brok in mn keel dit nu zit te typen. Om meerdere redenen. Ten eerste omdat ik het hier natuurlijk vreselijk ga missen. Maar ik het zoveel heerlijke dingen om aan terug te denken, dus ik kan daar nog wel even op teren. En ten tweede omdat ik mn beste vriendinnetje weer ga zien. (en mn superlieve ouders en alle andere vrienden en collegas uiteraard .. )

Azie is voor mij BY FAR, het nummer 1 continent om in te reizen. De drukte, het eten, het climaat, de mensen etc ... Elk land heeft weer zn eigen history, cultuur en aparte dingen. Zo ook weer in cambodja.

Hetgeen mij het meest zal bijblijven zijn absoluut de superlieve mensen hier. In al die 5 wkn zoveel lieve mensen gesproken, glimlach van ontvangen, grappigge situaties meegemaakt etc. Echt een geweldig volk die cambodjanen.
Ook de eerlijkheid, want ik heb het meermaals meegemaakt dat ik bij betalen, teveel geld gaf. Elke keer zeiden ze direct, noo too much sir, en gaven me geld terug. Echt heel erg tof. Er zijn maar enkele keren dat ik me genaaid voelde, maar aan de andere kant begrijp ik het meestal ook wel weer.

Ja en mn grote vriend uit Phnom Penh zal ik niet vergeten. Wat n supertoffe dude, heeft me naar zoveel kicke plekken meegenomen en het echte locale leven laten zien in deze stad. Super supertof echt.

Net zoals gisteravond weer. Hij haalde ons (ik en die nederlandse dude) op en met zn 3en op de brommer naar andere kant van de stad gereden. Leuk restaurantje met een local band die aan t spelen was. Ik moet wel zeggen dat de zangeres .. uhhm .. nou niet bepaald goed kon zingen. Het was "redelijk" vals zeg maar .. hahaha .. Maar het eten was superlekker en we hebben er echt uren gezeten.

Daarna weer netjes terug gebracht door mn PP vriend bij het hotel. Ik ben toen met die NL dude nog even een paar afzakkertjes gaan doen bij n barretje. Nou die voelde ik wel vanmorgen moet ik bekennen.

Vandaag, aangezien het mn laatste volle dag is hier, ben ik met die NL dude (met tuktuk) de hele dag alle markten afgeweest om nog zoveel mogelijk kleding en andere meuk te kopen. En passen zal het in mn backpack hoor. Veel geleerd van de aziaten hoe je professioneel moet proppen, dus dat gaat lukken :-)

Tja, verder wordt het gewoon nog een hapje eten en paar biertjes vanavond en dan morgen rond een uur of 1 smiddags ga ik naar t vliegveld. Dit is dan ook mijn laatste verhaal op mn blog.


Ankhon Cheraan cambodja (heel erg bedankt cambodja) voor deze mega ervaring weer !!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!